اتومبیل شما می تواند دارایی ارزشمندی باشد و ایمن نگه داشتن آن یک مسئولیت مهم است. پارکینگ نزدیک ترین چیزی است که می توانید به ایمن سازی وسیله نقلیه خود در ویلا برسید. بیشتر فضاهای پارکینگ در یک ویلا و یک زمین در داخل محوطه ملک است.

7 مزیت برتر استفاده از پارکینگ در گاراژ خانگی

نظرسنجی وال استریت ژورنال از صاحبان ویلا نشان داد که 74 درصد از آنها معتقدند که پارکینگ مهم ترین عملکرد یک گاراژ است.

پس چرا بسیاری از صاحبان ویلا مزایای فراوان پارکینگ در گاراژ ویلا را نادیده می گیرند؟

به هم ریختگی گاراژ بزرگترین دلیل پارک نشدن وسایل نقلیه در داخل ویلا است. گاراژی که فاقد سیستم های ذخیره سازی مناسب باشد، از فضای ذخیره سازی خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمی کند.

به هم ریختگی گاراژ می تواند به سرعت انباشته شود و بعد از مدتی به جایی می رسد که وسایل نقلیه شما به استفاده از فضای باز به عنوان فضای ذخیره سازی تنزل می یابد.

اگر شروع به استفاده از گاراژ خود برای هدف مورد نظر خود (ذخیره وسایل نقلیه) کنید، به سرعت تعجب خواهید کرد که چرا اینقدر منتظر ماندید تا پارکینگ در گاراژ را به یک عادت روزمره تبدیل کنید. این هفت نکته مزایای عمده استفاده از پارکینگ گاراژ را نشان می دهد.

  1. از سرمایه گذاری خودروی خود با پارکینگ گاراژ محافظت خواهید کرد

پارک کردن وسایل نقلیه خود در خارج از منزل زمانی که گاراژ دارید به سادگی منطقی نیست. دلیل آن این است که یک وسیله نقلیه جدید احتمالاً دومین سرمایه گذاری مالی بزرگی است که بعد از خرید ویلا انجام خواهید داد.

میانگین هزینه یک وسیله نقلیه جدید در کانادا 38000 دلار و در ایالات متحده 35000 دلار است.

حفاظت از سرمایه گذاری قابل توجه خود در ماشین یا کامیون خود تنها یکی از دلایلی است که پارکینگ در گاراژ ضروری است. شما عمر ماشین یا کامیون خود را افزایش می دهید و حداکثر بازده سرمایه خود را دریافت خواهید کرد.

  1. پارکینگ گاراژ وسایل نقلیه را ایمن تر نگه می دارد

این که پارک کردن وسایل نقلیه خود در یک گاراژ قفل شده آنها را ایمن تر نگه می دارد، بی دلیل است. حتی با سیستم‌های دزدگیر خودکار مدرن، گذاشتن ماشین یا کامیون خود را در خیابان پارک کرده، دعوتی آشکار برای یک دزد باتجربه است.

خودروهای لوکس به وضوح هدفی مطلوب برای سارقان هستند. با این حال، ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که ده وسیله نقلیه برتر  در آمریکا که در سال گذشته به سرقت رفته‌اند، هیچ وسیله نقلیه‌ای در رده گران قیمت را شامل نمی‌شود.

دزدی خودروهای محبوبی مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری بازار سیاه قطعاتی مانند رینگ، لاستیک، کیسه هوا و مبدل‌های کاتالیزوری را دامن می‌زند.

حتی اگر وسیله نقلیه شما مستقیماً از مسیر شما به سرقت نرود، پارک کردن در فضای باز نیز وسایل نقلیه را به هدف بسیار آسان‌تری برای خرابکاری تبدیل می‌کند. محتویات داخل وسیله نقلیه شما در برابر سرقت آسیب پذیرتر است یا شاید به اندازه کافی بدشانس باشید که شیشه های خود را شکسته یا رنگ کاری خراشیده شود.

به هر حال با دزدی یا خرابکاری وسیله نقلیه مواجه شوید، اثرات پس از آن خوشایند نخواهد بود زیرا:

شما باید با سردرد ناشی از ادعای بیمه مقابله کنید

دزدیده شدن یا تجاوز به دارایی فرد بسیار ناراحت کننده است

شما با ناراحتی موقت از نداشتن وسیله نقلیه روبرو خواهید شد

در غرب برخی از ارائه دهندگان بیمه ممکن است در واقع پارکینگ گاراژ را هنگام تنظیم حق بیمه خودرو شما در نظر بگیرند. به عنوان مثال، Allstate آن را به عنوان یکی از نکات کاهش هزینه حق بیمه خود توصیه می کند.

  1. پارکینگ گاراژ از وسایل نقلیه شما در برابر عوامل محافظت می کند

ماشین‌ها و کامیون‌های مدرن ممکن است به گونه‌ای مهندسی شده باشند که سال‌ها استفاده از آن‌ها را فراهم کنند و در عین حال در برابر هر چیزی که مادر طبیعت می‌تواند سر راهشان پرتاب کند، مقاومت می‌کنند، اما عمر مفیدی دارند.

حتی وسایل نقلیه ای که به اندازه کافی خوش شانس هستند صاحبان اختصاصی دارند که با عشق آنها را شستشو می دهند، واکس می زنند و مانند ساعتی ضد زنگ هستند، شروع به نشان دادن عوارضی می کنند که عناصر می توانند بر وسایل نقلیه وارد کنند.

باران، برف و یخ روند زنگ زدگی را تسریع می کنند. نمک جاده همچنین برای بدنه وسایل نقلیه مضر است. حتی شبنم یا یخ زدگی خفیف روی ماشین یا کامیون شما احتمالاً در طی سالیان متمادی خسارت زیادی را به همراه خواهد داشت.

و ویلا‌هایی که در آب و هوای گرم‌تر هستند نیز در برابر معایب پارکینگ در معابر آسیب‌پذیر هستند. گرمای شدید ورود به وسیله نقلیه ای که در زیر نور خورشید پارک شده است را بسیار ناراحت کننده می کند. دمای سوزان نیز می تواند باعث خشک شدن و ترک خوردن سریعتر شیلنگ ها و درزگیرهای موتور شود.

تگرگ، که می تواند خسارات عمده ای ایجاد کند، یکی دیگر از ملاحظات مربوط به آب و هوا است. صرف نظر از جایی که در آن زندگی می کنید، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش همچنین باعث می شود که رنگ خودرو و رنگ های داخلی به زودی محو شوند.

فضولات اسیدی پرندگان، آسیب ناشی از شیره درختان و قرار گرفتن در معرض عناصر موجود در هوا مانند گرد و غبار، خاک و گرده نیز عوارض خود را بر وسایل نقلیه وارد می کند. اثرات مضر عوامل مرتبط با آب و هوا به تنهایی باید کافی باشد تا پارکینگ گاراژ را به یک ضرورت تبدیل کند!

  1. استفاده از پارکینگ گاراژ خانگی راحت تر است

ممکن است مسیر شما فقط فراتر از درب های گاراژ شما باشد ، اما این فاصله کم می تواند در شرایط خاص باعث ناراحتی شود.

پارکینگ گاراژ به شما این امکان را می دهد که وسیله نقلیه خود را فقط چند فوت از درب دسترسی داخلی گاراژ تا ویلا خود ذخیره کنید. این می تواند یک مزیت بزرگ زمانی باشد که شما مواد غذایی زیادی برای آوردن داشته باشید. نزدیکی بیشتر همچنین بارگیری اقلام را در صورت لزوم در وسیله نقلیه شما آسان تر می کند.

حتی یک پیاده روی کوتاه تا ماشینی که در خیابان پارک شده است، وقتی باران می بارد، می تواند کمد لباس را خیس کند، اگر چتر پیدا نکنید. به همین دلیل است که وقتی نیاز به ورود یا خروج از وسیله نقلیه ای که در گاراژ پارک شده است، آب و هوای بد به یک مشکل تبدیل می شود.

صاحبان ویلا در آب و هوای سردتر به ویژه از مزیت بزرگ پارکینگ در هنگام بارش برف قدردانی خواهند کرد. وسایل نقلیه سرپوشیده شما نیازی به تمیز کردن تپه های برف و خراش یخ از روی شیشه هایشان ندارند. آنها همچنین سریعتر گرم می شوند.

این مزایا باعث صرفه جویی در زمان شما به صورت جداگانه می شود، اما به تعداد ساعات زیادی اضافه می شود که در دراز مدت در مجموع صرفه جویی می شود.

  1. پارکینگ گاراژ ویلا می تواند شما را ایمن تر نگه دارد

راحتی که با استفاده از پارکینگ گاراژ ویلا شما به ارمغان می‌آید یکی دیگر از مزایای آن را نیز در بر می‌گیرد – می‌تواند شما را ایمن‌تر نگه دارد.

گاراژ قفل شده ای که از درب داخلی ویلا خود وارد می شوید، محیط امن تری نسبت به راهروی شما برای دسترسی به وسیله نقلیه شما فراهم می کند.

و هنگامی که به ویلا می‌رسید و وارد گاراژ خود می‌شوید، هر کسی که به دنبال آسیب رساندن به شما باشد، تمایلی به انجام آن قدم خطرناک‌تر یعنی ورود به ویلا شما برای انجام این کار ندارد. اگر در خیابان پارک می‌کنید، ممکن است رزرو کمتری داشته باشند.

برخی از درب‌بازکن‌های گاراژ  (مانند مدل‌های LiftMaster با فناوری MyQ) همچنین به شما امکان می‌دهند تا برای آرامش بیشتر از باز بودن درب گاراژ خود در زمانی که دور هستید، آگاه باشید. سایر ویژگی های امنیتی ویلا به شما امکان می دهد برای ایمنی بیشتر، چراغ های داخلی و خارجی را کمی قبل از رسیدن به ویلا روشن کنید.

  1. پارک کردن در گاراژ جذابیت محدود شما را حفظ می کند

صاحبان ویلا، زمان و پول زیادی را صرف بهبود جذابیت محدود با ارتقای ظاهر ویلا و ملک خود می کنند.

پارک کردن وسایل نقلیه در مسیر ورودی شما می تواند جذابیت ویلا شما را کاهش دهد. در واقع، برخی ممکن است حتی آن را به عنوان نوعی بهم ریختگی در نظر بگیرند.

مطمئناً، یک راهروی خالی در مقایسه با مسیری که یک یا چند وسیله نقلیه در آن پارک شده است، ظاهری تمیزتر و کمتر به هم ریخته برای ویلا ایجاد می کند.

به هر حال، دلیلی وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق عکس‌های فهرست املاک شامل وسایل نقلیه پارک شده در مسیر ورودی ملک نمی‌شوند.

  1. وسایل نقلیه شما فقط 5 درصد از مواقع رانده می شوند

اکثر صاحبان وسایل نقلیه احتمالاً از میزان کم استفاده از وسایل نقلیه آنها شگفت زده خواهند شد.

به گفته کارشناسان حمل و نقل، وسایل نقلیه معمولاً فقط 5 درصد از مواقع رانده می شوند . یعنی وسایل نقلیه در 95 درصد مواقع پارک شده اند!

تقریباً برای هر موردی که دارید و به مقدار نسبتاً کمی استفاده می شود، منطقی است که آن را دور از دید نگه دارید. یک وسیله نقلیه نباید متفاوت باشد.