درست است که بیشتر ما زیبایی داخلی خانه را مهمتر می دانیم. اما یک استثنا در شکل نمای خارجی شما وجود دارد که به عنوان پوسته یک ساختمان تصور می شود. این نماها قرار است دکوراسیون بیرونی باشند. یک بوم ارائه که در آن می توان سبک های مختلف هنری و معماری را به نمایش گذاشت. اما آنها همچنین به بازدیدکنندگان سرنخ هایی در مورد فضای داخلی، سبک و معماری خانه شما می دهند.

به طور سنتی، نماها ساختار اصلی ساختمان را تشکیل می دادند و به همین دلیل بازشوهای محدودی وجود داشت. از زمان تکامل آن، می توان سطح یا دهانه بزرگتری به دست آورد تا خانه به درستی روشن شود. با ورود فولاد و بتن مسلح به خط ساخت، نماها از عملکرد نگهدارنده خود رها شدند و اکنون به عنوان سازه ای غیر باربر استفاده می شوند.

می توان طرح های بی پایانی از نماها را بر اساس ترکیب، سبک، دکوراسیون و حتی رنگ آن ساخت. اما امروز می‌خواهیم گزینه‌های مختلفی را از نظر مصالح نما و دیوار بیرونی که توسط برخی از بهترین معماران ساخته شده‌اند، بررسی کنیم .

  1. پوشش های فلزی

اگر نمای ساختمان نحوه ارتباط آن با محیط اطراف خود را تعیین می کند، آنگاه متریال زبانی است که این فرآیند از طریق آن انجام می شود. اگرچه نمای فلزی (یکی از محبوب ترین گزینه ها از نظر مصالح ساختمانی مدرن) قبلاً با ساختمان های صنعتی یا پیش ساخته همراه بود، اما در فضاهای مسکونی نیز به طور فزاینده ای رایج شده است. چنین مصالحی برای نمای خانه ها نیز آسان و سریع نصب می شوند. علاوه بر این، آنها کاملاً کارآمد و کاربردی هستند. روکش‌های صاف، موج‌دار، روغن‌کاری شده، از پیش روکش‌شده یا گالوانیزه انواع مختلفی از پوشش‌ها هستند که می‌توانند با مصالح دیوارسازی مانند چوب، بتن، گچ یا سنگ ترکیب شوند. در این تصویر، منافذ شیشه ای بزرگ در داخل دیوارهای سفید، فضای داخلی را روشن تر می کند، در حالی که قسمت بالایی آن از ساختار محافظت می کند.

  1. پوشش های فلزی II

فولاد کورتن یکی از مصالح برای نماهای مدرن یا مورد استفاده در معماری معاصر است. علیرغم رنگ اکسید شده، این ماده مقاومت زیادی در برابر اثر خوردگی ارائه می دهد – و همه اینها به دلیل لایه محافظ اکسید است که از ادغام کروم و مس تشکیل شده است

  1. روکش سنگ طبیعی

روکش نمای بیرونی ساخته شده با سنگ در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. این پوشش‌ها رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که جلوه‌ای ظریف و متمایز به دیوارها می‌بخشد. علاوه بر این، سنگ همچنین عایق حرارتی عالی و محافظت در برابر رطوبت را فراهم می کند. این ماده بسته به نوع انتخاب شده به دلیل سختی و مقاومت با کیفیت بالا شناخته شده است. پرداخت سنگ ها نیز بسیار متنوع است. در این خانه معمار طبقه بالای ساختمان را با جداسازی با تخته سنگ پوشانده است. اگر چیزی که این سنگ طبیعی را مشخص می کند، رنگ تیره و مقاومت آن است. امکانات ارائه شده توسط این ماده آن را به یک انتخاب عالی برای هر دو در داخل و خارج از منزل تبدیل می کند.

  1. پوشش چوبی

همه ما زیبایی و کیفیت چوب را می دانیم، زیرا در مورد مصالح روکش ساختمان ها گزینه ای بسیار گرم و دلپذیر است. با این حال، این نوع پوشش دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که نیاز به دقت در انتخاب دارد. حساسیت به رطوبت، تابش خورشید و تغییرات دما تنها چند نمونه هستند. اگرچه از زمان های قدیم از چوب در ساخت سرپناه ها استفاده می شده است، اما هنوز باید از برخورد صحیح آن در برابر عناصری مانند آتش، رطوبت و حشرات، به ویژه هنگامی که برای دکوراسیون بیرونی استفاده می شود، اطمینان حاصل کنیم.

  1. دیوارهای بنایی

سنگ تراشی یک سیستم دیوارسازی سنتی است که از مصالح مختلفی مانند آجر، کاشی یا سنگ استفاده می کند. معمولاً این دیوارها سازه ای هستند و با تکنیک های مختلفی می توان آنها را ایجاد کرد. این موارد می تواند شامل استفاده از ملات یا جایگزینی خاک رس به عنوان عنصر چسبندگی بین دیوارها باشد. ساخت دیوارهای خشک البته گزینه دیگری است. آنها ظاهری روستایی و روستایی به خانه می دهند. امروزه یافتن خانه هایی که دیوارهای آن با مصالحی مشابه پوشانده شده اند تا نمای سنتی را به نمایش بگذارند، کار سختی نیست.

  1. بتن

این روزها نماهای بتنی در حال تسخیر ساختمان های معماری معاصر هستند. این ماده که با بافت های مختلف و سایه های خاکستری یا سفید ساخته شده است، نیازی به نگهداری جدی ندارد زیرا بسیار بادوام است. در این تصویر، دیوار یا نمای بتنی را می بینیم که در آن چارچوب افقی چوب برجسته تر می شود.

  1. محفظه های شیشه ای

هنگام طراحی نما، شیشه نیز یک ماده محبوب است. این نماها به جای ایجاد دهانه های متعدد، نور کافی را وارد ساختمان می کنند. فقط قاب ها و پارتیشن ها محفظه هایی در ساختار ایجاد می کنند. حفاظت و نگهداری در برابر آفتاب دو عامل حیاتی برای نمای شیشه ای هستند. در این مثال می‌توانیم یک سقف کشیده را ببینیم که نوعی سایبان را تشکیل می‌دهد، سایه‌هایی را در این فرآیند ایجاد می‌کند و از دیوارها/پنجره‌های با روکش شیشه‌ای محافظت می‌کند.

مواد و رنگ دیوار بیرونی

هنگام انتخاب رنگ(های) مصالح دیوار بیرونی خود سه فاکتور را در نظر داشته باشید:

  1. مدیریت آن رنگ ها چقدر آسان است (تمیز نگه داشتن)؟
  2. آیا آنها با بقیه طراحی خانه گره می خورند؟
  3. آیا آنها به ظاهر جالب و بصری دلپذیر کمک می کنند؟

برخی از محبوب‌ترین گزینه‌های دکوراسیون و رنگ بیرونی خانه‌ها، استفاده از سایه‌های مختلف یک رنگ برای ایجاد ظاهری لایه‌ای یا تضاد رنگ‌ها و بافت‌های تیره و روشن است.

مصالح دیوار بیرونی و روشنایی/محوطه سازی

اما چرا به رنگ ها و مصالح دیوارسازی بسنده کنیم؟ جذابیت خانه خود را با نورپردازی ملایم بیرونی کامل کنید. به خاطر داشته باشید که چگونه سایه ها توسط انتخاب شما در متریال دیوار بیرونی تحت تأثیر / ایجاد می شوند و گلدان های شیک و گیاهان سرسبز/رنگارنگ در باغ خود را نادیده نگیرید تا واقعاً ظاهر را کامل کنید.