10 نکته ای که هنگام انتخاب طرح خانه باید در نظر بگیرید

لحظه مورد انتظار فرا رسیده است: شما شروع به ساختن خانه خود می کنید! اولا، بدانید که کیفیت طرح خانه شما برای موفقیت پروژه شما بسیار مهم است. یک پلان خوب باید تک تک جزئیات معماری خانه آینده شما را چه در داخل و چه در خارج مشخص کند.

تحقق رویاهای شما با طراحی روی کاغذ شروع می شود، در اینجا 10 نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب طرح خانه در نظر بگیرید.

  1. سبک زندگی شما

ضروری است که خانه شما با سبک زندگی شما هماهنگ باشد. برای تأیید این موضوع، به سادگی خود را در داخل آن تصور کنید. آیا با فعالیت های روزانه شما مطابقت دارد؟ آیا می توانید هر طور که دوست دارید مهمان داشته باشید؟

البته خانه شما باید زیبا باشد، اما باید کاربردی نیز باشد. به یاد داشته باشید که مناطق استراحت، بازی یا سرگرمی را مطابق با فعالیت های معمولی یا مورد علاقه خود در نظر بگیرید. هر خانواده راه منحصر به فردی برای گذراندن وقت خود دارد. به این فکر کنید که چگونه خانه خود را مبله خواهید کرد و مطمئن شوید که روی محبوب ترین اتاق های خانه تمرکز می کنید.

  1. حریم خصوصی شما

حفظ حریم خصوصی یک نیاز ضروری برای همه است، همه ما قبول داریم که مهم است. نیاز به انزوا ضروری است، اگر از خانه کار می کنید، عاشق ورزش هستید، عاشق سینما یا کابینت ساز مشتاق هستید.

به این اتاق ها توجه ویژه ای داشته باشید تا هنگام کار بر روی فعالیت های مورد علاقه خود، برای شما و سایر اعضای خانواده، آرامش را تضمین کنید.

  1. دارایی شما

مقدار پولی که در اختیار دارید، شکل و اندازه زمین شما می تواند تاثیر زیادی بر طرح خانه شما داشته باشد. فراموش نکنید که مسیرهای پیاده روی و سیستم زهکشی خود را پیش بینی کنید. همچنین موقعیت خورشید، جهت باد و نزدیکی به همسایگان را در نظر بگیرید. یک پنجره بزرگ رو به غروب خورشید چیز خوبی است. با همسایه های چند متری، کمتر جالب است.

  1. مبلمان شما

مطمئن شوید که فضای لازم برای قرار دادن مبلمان خود را در خانه جدید خود دارید. در انجام تمام اندازه گیری های مورد نیاز و گسترش یا پیکربندی مجدد برخی از اتاق ها بر این اساس تردید نکنید. نقشه های خانه برای اصلاح و رفع نیازهای شما وجود دارد.

نکته: توصیه می‌شود حداقل 90 سانتی‌متر فضا در اطراف هر قسمت از مبلمان برای تسهیل حرکت در اتاق حفظ شود.

  1. ساختار اساسی

روی ساختار اصلی خانه پیشنهادی تمرکز کنید. در ابتدا دکوراسیون و تزئینات را فراموش کنید، به خصوص اگر از خانه های مدل بازدید می کنید. نکته مهم این است که ساخت و ساز آینده شما و توانایی آن برای استقبال مناسب از شما تنظیم شود.

از نظر دکوراسیون، شما زمان خواهید داشت تا آن را خودتان بسازید.

  1. هزینه های آینده

عواقب احتمالی برخی از ویژگی های معماری را در نظر بگیرید. روی کاغذ همه چیز زیباست. در زندگی واقعی، جنبه های عملی و اقتصادی به سرعت در معرض دید قرار می گیرند. هزینه های نگهداری خانه آینده خود را در نظر بگیرید. شما باید اولویت ها و محدودیت های بودجه خود را تعیین کنید.

  1. ایمنی

مطمئناً ایمنی در طراحی هر خانه جدید ضروری است، به خصوص اگر بچه دارید. آیا دسترسی به مناطق خاصی امن است؟ آیا بالکن ها و پله ها به خوبی محافظت می شوند؟

خانه خانوادگی شما مطمئناً یک زمین بازی فوق العاده خواهد بود، با این حال، مطمئن شوید که کودک در کارگاه شما قرار نگیرد.

  1. خانواده شما

طرح خانه خود را با اعضای خانواده خود در میان بگذارید. در دریافت بازخورد از دوستان خود دریغ نکنید. واکنش‌های آن‌ها به شما الهام‌بخش می‌شود یا باعث می‌شود چیزهایی را متوجه شوید که ممکن است متوجه آنها نشده باشید. چنین رویکردی همچنین می تواند از بحث و انتقاد زیاد در آینده جلوگیری کند.

خانه شما صحنه زندگی خانوادگی شما خواهد بود. با خیال راحت در اتاق هایی که بیشتر وقت خود را با هم می گذرانید تغییراتی ایجاد کنید.

  1. بودجه شما

از خرج کردن بیش از حد در انتظار آینده خودداری کنید، حتی اگر در توسعه یک طرح خانه مدرن وسوسه انگیز باشد. بیشتر بر نیازهای کوتاه مدت خود و بودجه فعلی و واقعی خود تمرکز کنید. به این ترتیب شما در نهایت تحت فشار پرداخت های ماهانه بالا قرار نمی گیرید.

همیشه می توانید خانه خود را بازسازی یا اصلاح کنید. حتی می توانید برای این اهداف در برنامه خود فضایی رزرو کنید. این با شماست که تصمیم بگیرید!

  1. سوالات شما

سعی نکنید نقش یک خبره را بازی کنید. مگر اینکه شما یک معمار باشید، نقشه و طراحی خانه تخصص شما نیست. متواضع باشید و محدودیت های خود را بپذیرید: کاملاً طبیعی است که شما تمام نمادها و اصطلاحات استفاده شده در نقشه خانه خود را درک نکنید. به سادگی سوال بپرسید. پس از همه، شما مسئول پروژه خود هستید!

در نهایت، توجه داشته باشید که هیچ فایده ای برای جستجوی طرح کامل وجود ندارد. همه طرح ها را می توان با توجه به معیارهای شما تغییر داد. قبل از شروع پروژه، مطمئن شوید که برنامه نیازها و آرزوهای شما را برآورده می کند. اگر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکردید، طرح های سفارشی را با یک معمار انجام دهید.