اگر در محوطه ویلای خود تصمیم به ساخت استخر دارید، انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. یک انتخاب محبوب، استخر شنای گانیت است زیرا بسیار بادوام است و تقریباً به هر شکلی می توان آن را ایجاد کرد. استخرهای گونیت از چارچوب میلگردی استفاده می کنند که با مخلوط بتن و ماسه پاشیده می شود.  Gunite بسیار بادوام است، بنابراین استخرهای شنا ساخته شده از این ماده برای ماندگاری ساخته شده اند. تطبیق پذیری استخرهای شنای گانیتی بیش از توانایی ایجاد مجموعه ای نامحدود از اشکال است.

استخرهای گونیت به دلیل زیبایی، تطبیق پذیری و دوام یکی از بهترین انتخاب ها برای صاحبان خانه هستند. اگر به دنبال یک استخر شنای زیرزمینی هستید، یک شرکت حرفه ای پیدا کنید که شرایط دقیق ساختمان و جدول زمانی ساخت و ساز را به شما ارائه دهد تا مطمئن شوید که پروژه شما به درستی و به موقع برای نیازهای شما تکمیل شده است.

استخر های فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس تقریباً در هر اندازه و شکلی که بتوان تصور کرد وجود دارد. آنها استخرهای قالبی هستند که به صورت یک تکه در حیاط شما نصب می شوند.  مانند استخرهای گانیت، استخرهای فایبر گلاس را می توان برای افزایش فصل شنا گرم کرد و می توان آن را با چراغ های فیبر نوری برای شنا در شب نصب کرد.  فایبرگلاس یک ماده قوی و سبک وزن است که با بافتن نخ های شیشه ای کوچک در پارچه و سخت شدن پارچه با رزین پلی استر مخصوص ساخته می شود. یک روکش صاف با افزودن ژل مقاوم در برابر آب و هوا ایجاد می شود.

یک مزیت بزرگ این است که استخرهای فایبرگلاس معمولاً می توانند خیلی سریع نصب شوند – گاهی اوقات به سرعت چند روز! بازه زمانی بسته به مدت زمان حفاری محل استخر و کارهای برقی متفاوت خواهد بود.

از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس بسیار صاف هستند، در برابر تشکیل جلبک مقاوم‌تر هستند و سطح pH پایدارتری را حفظ می‌کنند. امتیاز دیگر این است که استخرهای فایبرگلاس هرگز نیازی به روکش یا تعویض آستر ندارند.

استخرهای وینیل

استخر آستر وینیل دارای یک ورقه وینیل سفارشی بین آب و ساختار استخر است. آسترهای وینیل معمولاً لبه بالایی خود را که مهره نامیده می‌شود، در مسیری که در پایین پوشش قرار دارد، در سطح عرشه قفل می‌کنند. در زیر آستر یک کف شنی یا سیمانی وجود دارد که ابعاد آن به “برش” آستری که قرار است استفاده شود مشخص شده است. کف ها به دیوارها می رسند که معمولاً پانل های 1 متر فوت در 2.5 متر از فولاد گالوانیزه یا ترموپلاستیک ساخته شده اند. این دیوارها از پشت پشتیبانی می شوند تا در برابر وزن آب خم نشوند. تمام پانل های دیواری به یکدیگر محکم شده اند تا شکل محیطی استخر را تشکیل دهند.

نصب استخر آستر وینیل مزایای زیادی دارد. استخرهای وینیل بسیار انعطاف پذیر هستند و مانند یک استخر بتنی نمی توانند ترک بخورند. آستر وینیل تمام سطوح استخر شما را صاف می کند. به دلیل انعطاف پذیری با دیوارهای فولادی، استخر وینیل گزینه های طراحی، اندازه و شکل نامحدودی را برای حیاط خلوت شما ارائه می دهد. استخر وینیل ممکن است ارزان تر از استخر فایبر گلاس یا استخر بتنی باشد.

آسترهای وینیل مانند گذشته از نظر رنگ و طرح محدود نیستند. با گذشت زمان، تغییر آستر به طور چشمگیری جلوه بصری استخر شما را بهبود می بخشد. هزینه آستر به شکل، اندازه، ضخامت و انتخاب الگوی آن بستگی دارد.

مانند تمام استخرهای داخلی، ویژگی‌های مختلفی از جمله آبگرم، آبشارها، عرشه، جت‌های لامینار، جلوه‌های نورپردازی و بخاری‌های استخر ممکن است به استخر وینیل شما اضافه شود .