فضای باز روی پشت بام باغ روی پشت بام، ملک و مستغلات را برای سرگرمی و اوقات فراغت اضافه می کند و فضایی در فضای باز با مناظری فراهم می کند که ساکنان می توانند از آن لذت ببرند. این قطعا یک مزیت فروش است و مقدار فضای قابل استفاده در ملک شما را افزایش می دهد و برای صاحبان ساختمان در محیط های شهری مانند شهر تهران و … ممکن است تنها مکان برای ایجاد یک اتاق نشیمن باغ در فضای باز باشد.

اما قبل از فرو رفتن در یک منظره پشت بام، چند سوال مهم وجود دارد که باید از شرکت طراحی که برای پروژه استخدام کرده اید بپرسید. در آرچی پرژن، ما یک ارزیابی دقیق سایت انجام می دهیم که بر روی این نقاط کلیدی تاثیر می گذارد.

بار تحمل وزن سقف شما چقدر است؟

اگر ظرفیت بارگذاری ساختاری آن بتواند وزن اضافی را تحمل کند، می‌توان سقف مسطح را در فضای بیرون از خانه تعبیه کرد. قبل از ساختن منظره روی پشت بام، الزامات کد ساختمان را بررسی کنید و باری را که سطح سقف شما می تواند تحمل کند، تعیین کنید. ممکن است برای جمع آوری این اطلاعات نیاز به استخدام یک مهندس داشته باشید، یا یک شرکت طراحی/ساخت این خدمات را به عنوان بخشی از برنامه ریزی اولیه پروژه ارائه خواهد کرد.

سقف را می توان تقویت کرد یا می توان موادی را انتخاب کرد که وزن را پایین نگه دارد. به عنوان مثال، چوب و فلز پیش ساخته سبکتر از سنگ و بتن است. اندازه مواد گیاهی نیز می تواند بر وزن تأثیر بگذارد. همه این عوامل باید در طول فرآیند طراحی در نظر گرفته شوند.

برای نگهداری از یک باغ پشت بام به چه امکاناتی نیاز دارید؟

وسایل برقی و لوله کشی معمولاً اولین جنبه از یک باغ پشت بام نیستند که هنگام رویای طراحی به آن فکر می کنید. اما بدون این زیرساخت‌های ضروری، نمی‌توانید از گیاهان مراقبت کنید یا نور را تامین کنید تا مردم بعد از غروب از فضای پشت بام لذت ببرند. ممکن است بخواهید آبیاری قطره ای برای کاهش تعمیر و نگهداری و پریزهای برق اضافی برای لوازم خانگی یا حتی مهمانان برای وصل کردن دستگاه ها نصب شود.

چه نوع گیاهانی در یک باغ پشت بام رشد می کنند؟

گیاهان روی یک باغ پشت بام در معرض همه عوامل مانند باد، باران، برف، برف، گرما هستند. برخلاف مناظر معمولی که شامل توپوگرافی و درختانی است که می توانند گیاهان را در برابر برخی از آب و هوای سخت طبیعت محافظت کنند، پشت بام شما فضای باز و وسیعی است که فاقد حفاظت است. ما اغلب گیاهان و نمونه های مقاوم به خشکی را توصیه می کنیم که در بادهای شدید به راحتی از بین نخواهند رفت. گیاهان همیشه سبز مقاوم نسبت به گیاهان یا درختچه هایی با برگ های ظریف تر کمتر مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

قصد دارید چه نماهایی را از باغ پشت بام خود به حداکثر برسانید؟

زیبایی فضای نشیمن روی پشت بام محوطه سازی شده، فرصتی است برای ساخت مناظری که ساکنان و بازدیدکنندگان به سادگی نمی توانند از مکان های دیگر ساختمان ببینند. از خطوط آسمان گرفته تا اسکله ها، پشت بام دنیای زیبایی را به نمایش می گذارد. در طول فرآیند طراحی، ما ارزیابی می کنیم که کدام نماها بهترین هستند و طرحی ایجاد می کنیم که آن نقاط کانونی را برجسته می کند. در عین حال، ما نماهایی را در نظر می گیریم که جذابیت کمتری دارند و می توانند از نمای طبیعی و ساختارهای چشم انداز مانند تراس برای ایجاد حریم خصوصی استفاده کنند.

چه مجوزهایی لازم است؟

از آنجایی که زیرساخت ها را به ساختمان خود اضافه می کنید، ممکن است بسته به شهرداری به مجوزها یا مجوزهای خاصی نیاز داشته باشید. پیمانکاران تجاری چشم انداز ما اطمینان می دهند که مجوزهای مناسب دریافت می شود و پروژه ها با کد ساخته می شوند تا بتوانید از جریمه های احتمالی یا هزینه های اضافی اصلاح مسائل ناسازگار جلوگیری کنید.

گاهی اوقات، برای یافتن قابل استفاده ترین و در دسترس ترین فضای ملک خود باید جستجو کنید. فضاهای نشیمن روی پشت بام می توانند برای ساکنان محیطی با هوای تازه، فضایی برای جمع شدن و فضایی برای استراحت و دور شدن ساده فراهم کنند.