یک خانه با طراحی خوب دارای ارزش از جنبه های گوناگون، ارزش فروش مجدد و سرمایه گذاری بهتری نسبت به اکثر خانه های معمول است. از آنجایی که یک معمار عملکرد، کارایی و جذابیت بصری خانه را بهبود بخشیده است، در بیشتر موارد ارزش ملک افزایش می یابد.

این که آیا به دنبال خرید خانه هستید، یا به دنبال ساختن خانه جدید، اضافه کردن، یا انجام یک بازسازی اساسی هستید، احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که آیا باید برای پروژه خود با یک معمار صحبت کنید.

برخی از شما احتمالاً فکر می‌کنید که کار با یک معمار هزینه زیادی دارد – که می‌خواهید برای ساخت پروژه خود هزینه زیادی کنید و فکر نمی‌کنید یک معمار ارزش هزینه‌های اضافی را داشته باشد.

مطمئنا، انجام یک پروژه ساخت و ساز جدید یک سرمایه گذاری بزرگ است. ممکن است این بزرگترین سرمایه گذاری باشد که تا به حال انجام داده اید. فقط به همین دلیل، آیا نمی خواهید مراقب نحوه خرج کردن این همه پول باشید؟ آیا برای صرفه جویی در هزینه نباید در برنامه ریزی و طراحی پروژه خود سنجیده باشید؟ آیا نمی خواهید بیشترین سود را برای پول خود داشته باشید؟

بله، البته، انجام می دهید!

تعجب می کنید که چگونه این کار را انجام می دهید؟ آیا از خود می‌پرسید که چگونه با بودجه‌ای که در حال حاضر دارید، بهترین پروژه ممکن را ایجاد می‌کنید، در طول زمان به ارزش افزوده می‌دهید و همچنان در هزینه پروژه خود صرفه‌جویی می‌کنید؟

به این صورت است: با یک معمار خوب و آگاه کار کنید.

معماران مجموعه ای از مهارت ها و تخصص منحصر به فرد برای ارائه مزایای مختلف به شما و پروژه شما دارند.

اندازه گیری صرفه جویی در هزینه و ارزش گذاری اقتصادی برای سرمایه گذاری در معماری و طراحی خوب دشوار است. طراحی خوب و ارزش‌هایی که به ارمغان می‌آورد همیشه بلافاصله به پس‌انداز واقعی مالی تبدیل نمی‌شود. این دو روش اول که معماران به ارزش افزوده می‌پردازند، عمدتاً بر روی ارزش‌های کیفی تمرکز می‌کنند، ارزش‌هایی که اندازه‌گیری آن‌ها سخت‌تر است، اما در طولانی‌مدت، این موارد می‌توانند تأثیرات مهمی داشته باشند.

دو روش اول که ما قصد داریم در مورد جایی که معماران ارزش افزوده را عمدتاً بر ارزش های کیفی تمرکز می کنند بحث کنیم. بدیهی است که اندازه گیری اینها سخت تر است اما در طولانی مدت می تواند تأثیرات قابل توجهی داشته باشد.

بهبود کیفیت زندگی، رفاه و سلامت

یکی از راه‌هایی که معماران به ارزش افزوده می‌پردازند، ایجاد خانه‌ای است که از زندگی، کار و رشد در آن لذت می‌برید، زیرا تجربه لذت‌بخش‌تر از خانه، شادی، سلامتی و رفاه کلی را افزایش می‌دهد.

غرور، راحتی، شادی، امنیت و خلق و خوی ممکن است در کوتاه مدت مانند مزایای نامشهود به نظر برسد. اما با گذشت زمان، آنها ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی و روانی شما دارند – و در نهایت صرفه جویی در هزینه های مستقیم دارند که در طول زمان انباشته می شود.

کیفیت بهتر زندگی، رفاه و سلامت = سالم تر و شادتر (و هزینه های پزشکی کمتر)

یک معمار خوب کیفیت هوا و نور کافی را در فضاهای شما فراهم می کند. تامین هوای تازه و سطوح نور مناسب برای کارهای خاص باعث کاهش تابش خیره کننده و فشار چشم می شود.

یک فضای مجهزتر با سیستم تهویه مطبوع مناسب، سطوح نور و ویژگی های صوتی شما، چشم ها، گوش ها و بدن شما را سالم نگه می دارد و می تواند از هزینه های گران پزشکی جلوگیری کند.

ایمنی فیزیکی نیز مهم است. معماران فضاهای امنی را طراحی می کنند که سقوط، زمین خوردن و لغزش را به حداقل می رساند. این خطرات هزینه های پزشکی را نیز به همراه دارند که می توان آنها را به حداقل رساند یا از بین برد.

یک معمار خوب فضاهایی را برای دسترسی برابر بین کاربران طراحی خواهد کرد. چه فضاها باید افراد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی را در خود جای دهند یا برای موقعیت‌های پیری در محل، پیش‌بینی و طراحی ویژگی‌هایی برای سازگاری و انعطاف‌پذیری آسان، راحتی، ایمنی و زندگی کاربر را بهبود می‌بخشد و در عین حال در بازسازی‌های پرهزینه صرفه‌جویی می‌کند.

بهبود بهره وری، عملکرد و کارایی

راه دیگری که معماران به ارزش افزوده و صرفه جویی در هزینه شما کمک می کنند، بهبود بهره وری، عملکرد و کارایی در خانه شما است. اغلب اوقات دیدن مستقیم همبستگی ارزش و صرفه جویی که بهبود عملکرد می تواند داشته باشد دشوار است، اما اشتباه نکنید، پس انداز وجود دارد.

به عنوان مثال، یک معمار خوب با شما همکاری می کند تا فضاها و عملکردهای خانه شما را به شیوه ای بهینه تر و منطقی تر چیدمان کند. ما به نحوه توصیف رفتارها، گرایش ها و گردش کار خود گوش می دهیم و فضای ایده آلی را برای شما و خانواده ایجاد می کنیم. طرح‌بندی شخصی‌شده به شما کمک می‌کند تا کارآمدتر و سازنده‌تر شوید. زمان بیشتری را برای تمرکز بر سایر فعالیت های مهم تر، مانند گذراندن وقت با خانواده، دوستان یا سرگرمی ها اختصاص دهید.

همانطور که فضاهای شما را چیدمان می کنیم، می توانیم فضاها را با در نظر گرفتن کارایی فضا سازماندهی کنیم. استفاده کارآمد از فضا می تواند مساحت کل متراژ خانه شما را کاهش دهد و در نتیجه هزینه های کلی ساخت و ساز و نگهداری را کاهش دهد.

بهره وری، عملکرد و کارایی بهبود یافته = زمان بیشتری برای صرف کاری که دوست دارید (و هزینه های ساخت و نگهداری کمتر)

راه های زیادی وجود دارد که یک معمار می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند یا وظایف را در خانه کاربردی تر کند. در اینجا چند نمونه دیگر وجود دارد:

با درک نحوه استفاده از آشپزخانه خود، یک معمار می تواند فضا را به طور مؤثرتری تنظیم کند تا فاصله بین لوازم خانگی و مناطق خاصی را که در آن زمان زیادی را در آن صرف می کنید به حداقل برساند. علاوه بر این، اگر نیازهای ذخیره سازی خاصی دارید، می توانیم طرحی ایجاد کنیم که فضای ذخیره سازی بیشتری را در خود جای دهد.