چه مکانی برای ساخت ویلا بهتر است؟

علم معماری، زمین های مستطیلی یا مربعی شکل را به عنوان ایده آل برای ساخت خانه توصیه می کند. همچنین زمینی با جاده رو به شرق، شمال، غرب یا جنوب بهترین در نظر گرفته می شود. توصیه می شود از زمین هایی که در آن جاده یا گذرگاه به پایان می رسد خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد فضای زندگی ناراحت کننده می شود.

دلیل یا هدف خود را برای قرار دادن طرح خود در سایت مشخص کنید. …

حتی اگر بخواهید ویلای خصوصی خود را متفاوت ارزیابی کنید، قانون تغییرناپذیری برای پروژه های املاک وجود دارد. مهمترین چیزی که ارزش ملک را تعیین می کند، محل آن ملک است.

پس از ایجاد این یادآوری، بیایید نگاهی به جنبه های مختلف نحوه انتخاب مکان مناسب برای ساخت ویلای خود بیاندازیم.

اکثریت قریب به اتفاق مردم تصور می کنند که در خانه ای زندگی می کنند که کاملاً مطابق خواسته ها و نیازهای خود ساخته شده است. فراتر از نیاز به سرپناه، این رویا تنها یکی از معدود احتمالاتی است که می تواند لذت زندگی را به حداکثر برساند. با تصمیم‌گیری‌ها و مداخلاتی که انجام می‌شود، می‌توان خانه‌های مستقل را جایگزین کرد. مهمترین عاملی که همه این رویاها به آن مرتبط هستند این است که زندگی مورد نظر در کجا ساخته می شود.

موقعیت مکانی چیزهای زیادی در مورد انتظارات می گوید. در واقع، در واقع تجلی فیزیکی انتظارات و فرصت هاست حتی اگر پروژه هنوز تکمیل نشده باشد. وقتی تصمیم می گیرید که کجا ویلای خود را بسازید و چه زمانی آن را دارید، دیگر فرصتی برای انجام مداخلات عمده مانند انتقال آن از مکانی به مکان دیگر یا تغییر جهت آن ندارید. با این حال، می توانید با برداشتن دست دیگری و خرید زمین دیگری در مکانی دیگر، این فرصت را به دست آورید. البته اگر حوصله کافی داشته باشید و فرصت های مناسبی برای از دست دادن درآمد داشته باشید…

وقتی پروژه ویلای خصوصی شما به عنوان یک تصویر شروع به زندگی می کند، اول به چه فکر می کنید؟

اینکه هنگام نوشیدن قهوه با شریک زندگی خود خورشید را در ایوان خود غروب می کنید؟

وقتی از یک پیاده روی در جنگل برمی گردید، اکسیژن تازه ای در ریه های شما وجود دارد؟

صبح در راه رفتن به محل کار با بچه هایتان چند دقیقه در باغ بازی می کنید؟

اینکه تخم مرغ هایی را که از قفس جمع آوری کردید سرخ کردید؟

بوی رویاهای خانه ای که می سازید را چگونه حس می کنید؟ کجا می توانید این رویاها را بهتر طراحی کنید؟

همانطور که متوجه شده اید، باید از آخر شروع کنید. بنابراین ابتدا باید تعیین کنید که وقتی به خانه جدید خود نقل مکان می کنید، چه نوع زندگی می خواهید. بسیار مهم است که این تصمیمات را با صحبت با سایر اعضای خانواده خود و گرفتن نظرات آنها انجام دهید.

چه نوع محیطی، چه نوع سبک زندگی، چه نوع محیط اجتماعی رویای شما بسیار مهم است.

بعدا می توانید دکوراسیون منزل یا نما را تغییر دهید. اما نمی‌توانید همسایه‌ها یا ساختمان‌هایی را که دید شما را قطع می‌کنند، تغییر دهید. بنابراین زندگی خود را در خانه جدید به گونه ای در نظر بگیرید که انگار تمام خانواده در خانه هستند و اگر همه چیز تمام شده است و شما شروع به زندگی در داخل خانه می کنید. چه چیزی شما را بیشتر خوشحال می کند، دوست دارید روز خود را چگونه شروع کنید و چگونه به پایان برسانید؟ در طول روز می خواهید با چه چیزی سر و کار داشته باشید؟ یا با نگاهی معکوس، چرا بعضی جاها را دوست ندارید و دور می مانید، آنچه را که از تحمل کردن متنفرید، به خوبی شناسایی کنید. یافته های خود را بر اساس اولویت های آنها مرتب کنید.

گزینه های اساسی

مشخص کنید که کدام یک از انتظارات شما مربوط به منطقه، مکان و محیط خانه جدیدتان است. به این ترتیب، گزینه های مکان ناخواسته را کاهش می دهید تا لیست را محدود کنید و تصمیم گیری را آسان تر کنید. هنگامی که ویژگی‌هایی را که تصور کرده‌اید انتخاب کردید و گزینه‌های موقعیت مکانی خود را محدود کردید، مناطقی را که انتخاب کرده‌اید به‌عنوان یک خانواده کامل پیمایش و بررسی کنید. مدتی را در آنجا بگذرانید. با مردم صحبت کنید، مشاهده کنید، غذا بخورید، به پیک نیک بروید. حتی طلوع و غروب خورشید را ببین. اگر خواربارفروشی در گوشه و کنار وجود دارد، چند چیز را بردارید و گپ بزنید. از تکنوفروشی، قصابی، آرایشگر نزدیک دیدن کنید. از آنها سوالاتی از زندگی روزمره بپرسید. دریابید که آنها چقدر در این منطقه زندگی کرده اند، زندگی روزمره چگونه است، اوضاع چگونه پیش می رود.

شما نه تنها خانه می سازید. در عین حال، زندگی جدیدی برای خود خواهید ساخت و احتمالاً این یک زندگی کاملاً تنها نخواهد بود. بنابراین، داشتن محیطی که بتوانید به راحتی با آن سازگار شوید و نیازهای خود را برآورده کنید، به شما این امکان را می دهد که در زندگی جدید خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

اگر به دنبال مکانی برای دوری از شهر و مردم هستید، شاید این تحقیق برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد. اولین چیزی که در آن زمان توصیه می کنیم شناسایی نزدیک ترین افراد و موسسات قابل دسترس مانند پلیس، بیمارستان، آتش نشانی با در نظر گرفتن مسائل دشوار و فوری است. شما نمی خواهید ریسک تبدیل ویلای جدید خود را به یک کابوس بپذیرید که در آن به تنهایی با شرایط غیرممکن برای مبارزه در هنگام فرار از جمعیت روبرو خواهید شد.

ما هنوز قادر به مداخله مثبت در آب و هوا نیستیم، اما اگر شرایط آب و هوایی مکانی را که زندگی می کنیم دوست نداشته باشیم، البته می توانیم مکان را تغییر دهیم.

رویای زندگی در چه نوع آب و هوایی را دارید؟

آب و هوای بارانی و حاصلخیز که محصولات را از روی زمین خاتمه می دهد، شرایطی است که بشر از زمان وجود خود در جستجوی آن بوده است. آیا می توانید این تلاش را ادامه دهید؟

آیا احساسی دارید که از سرما متنفر است، آیا از بازی با آب و آفتاب گرفتن در روزهای گرم و دم کردن آرام در زمان‌های گرم و سبک لذت خواهید برد؟

آیا شما آدم هر فصلی هستید، آیا چشیدن هر شرایط آب و هوایی برای شما یک تجربه منحصر به فرد است؟

اگر برای اتصال به زمین یا زمین مشکلی نداشتید، در چه شرایطی دوست دارید ویلای شخصی جدید خود را بسازید؟ حتی اگر آن را با صدای بلند صحبت نمی کنیم، ناخودآگاه ما از زمان تولد ما را به محیط و شرایط آب و هوایی هدایت می کند. برخی از ما هرگز نمی توانیم در جایی که دریا، آب و باران وجود ندارد آرام باشیم. یک گودال بزرگ یا کوچک همه نگاه ها را به خود جلب می کند. هیچ چیز مانند گوش دادن به امواجی که به ساحل برخورد می کنند، وجود ندارد؟ شاید خود را در حال موج سواری یا پارو زدن در آن امواج بیابید.

در این صورت، شما می خواهید در دریا یا نزدیک دریا زندگی کنید و جستجوهای خود را بر اساس آن انجام خواهید داد.

پوشش گیاهی محل شما چقدر مهم است؟

آیا دلتان برای یک لانه ادغام شده با طبیعت در حاشیه جنگلی انبوه و سرسبز تنگ شده است؟ خانه‌ای که در آن صدای پرندگان با خش‌خش برگ‌هایی که مزاحمان از پنجره‌های شما می‌کوبند تداخل می‌کند، رویاهای شما را زینت می‌دهد؟ در این صورت، باید جستجوی خود را در مناطق جنگلی بیشتر تشدید کنید.

خانه ای مشرف به دره ای عمیق در دامنه یک کوه بزرگ می تواند برای بسیاری ناراحت کننده باشد. اما احساسات زندگی در آنجا نمی تواند معادل کمی باشد. اگر چشم انداز بیابان شما را مجذوب خود می کند و می خواهید آن را در مرکز زندگی خود قرار دهید، جستجوی شما را در مناطق شدید آسان تر می کند.

اگر می خواهید نمای ویلای شما نمای درخشان شهری باشد که در آن زندگی می کنید، نیازی به دور زدن ندارید. احتمالاً بسیار نزدیک به یک طرح برنامه ریزی شده در جایی در این املاک که قبلاً منتظر شما هستند. ساخت ویلای خود در مناطق وحشی روی دیوارهای شهر برای شما آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، اینکه بتوانید زندگی روزمره خود را بدون شکستن امکانات زندگی شهری ادامه دهید، مطمئناً می‌تواند بر گزینه‌های دیگر برتری داشته باشد. این انتخابی که بدون ریسک انجام می دهید به معنای سرمایه گذاری مناسب برای آینده نیز خواهد بود.

دور نبودن از شهر ممکن است به شما این امکان را بدهد که تا حدودی از خانه خود به عنوان دفتر کار خانگی استفاده کنید. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که در ویلای جدیدی که بر روی دیوارهای شهر خواهید ساخت، عملکردهای زیادی را که در منطقه دیگری تصور می کنید به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود بسازید.

منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنید به طور کلی یکی از دو شخصیت اصلی خواهد بود.

یا زمین خود را در یک منطقه برنامه ریزی شده نزدیک به زندگی شهری یا در یک منطقه برنامه ریزی نشده در حومه شهر می گیرید.

اگرچه اقدامات مختلفی برای هر دو مورد وجود دارد، شما باید برخی از وظایف رسمی را انجام دهید. برای گرفتن سند مالکیت زمین خود، ارائه برخی از اندازه گیری های فنی و مدارک رسمی برای تهیه پروژه، آماده سازی پروژه های خود با معماران و مهندسان خود، دریافت پروانه ساخت با پروژه های آماده شده، داشتن تیم ساختمانی، برای دریافت مجوز اقامت و روند تکمیل آنها می توانیم خلاصه کنیم.

بدون اطلاعات منطقه بندی واقعی زمین خریداری نکنید. به اداره مربوطه مراجعه کنید و نقشه ها و تبصره های طرح را بررسی کنید و مجوزهای منطقه بندی را یاد بگیرید.

این به طور خلاصه، اول از همه، قوانینی است که تعیین می کند آیا مجوز ساخت و ساز در بسته مجاز است یا خیر.

برخی از بسته ها برای فضای سبز، برخی از بسته ها برای اماکن ورزشی و برخی بسته ها برای مسکن مشخص شده است. این تمایز همچنان عملکردهای بیشتری را در خود جای می دهد. از آنجایی که ویلاها در محدوده عملکرد مسکن هستند، چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا مجوز ساخت مسکن در زمینی که انتخاب کرده اید دارید یا خیر.

علاوه بر اطلاعات عملکرد، نکات دیگری که باید بررسی شوند.

بنابراین؛ حداکثر مساحت کل ساختمان شما چقدر است، حداکثر مساحت اشغال ویلای شما روی زمین چقدر می تواند باشد، ساختمان خود را چند طبقه می توانید بسازید، اجازه ساخت زیرزمین یا زیر شیروانی را دارد، چه مقدار است. شامل می شوند و در منطقه ساختمان، که سطح زمین ساختمان شما (یعنی سطح صفر) است که از سطح زمین واقعی گرفته شده است، گنجانده نشده است، مانند اطلاعات فنی باید بررسی شود.

به لطف این کنترل ها می توانید به اندازه زمینی که انتخاب کرده اید، ویلا بسازید. بنابراین متوجه می شوید که آیا می توانید ویلای رویاهای خود را در زمین مورد نظر خود بسازید و این فرصت را دارید که آگاهانه به مراحل بعدی بروید.