کدام نوع خانه ممکن است برای یک زمین شیبدار مناسب تر باشد؟

اگر به تازگی یک زمین شیبدار خریداری کرده اید، یک پلان خانه با با فضای اطرافش را در نظر بگیرید. فضاهای باز بیشتری را بدون نیاز به گسترش فضای خانه ایجاد می‌کنند و می‌توانند دامنه تپه‌ای به ظاهر نامطلوب را به یک مزیت طراحی جالب تبدیل کنند.

آیا شیب در معماری مهم است؟

بر خلاف تایپوگرافی افقی، که در آن هر سازه در همان ارتفاع قرار دارد، یک شیب اجازه می دهد تا خطوط سقف خانه ها به سمت پایین سایت حرکت کنند و مناظر گسترده تر و بدون وقفه را ارائه دهند.

معماران چگونه از شیب استفاده می کنند؟

معماران به طور مداوم اطلاعات شیب را بر روی نقشه های خود با استفاده از گرادیان، درجه یا درصد بسته به کاربرد ارائه می دهند. به عنوان مثال، سقف ها با استفاده از شیب ها مشخص می شوند، اما شیب های متقاطع در پیاده روها معمولاً بر حسب درجه مشخص می شوند.

چرا خانه های خود را روی شیب می سازیم؟

ساختمان در یک شیب امکان ایجاد دید منظر زیبا را در سطح پایین تر را فراهم می کند. این یعنی روشنایی روز به جای تاریکی زیرزمینی. اینکه بتوانید تمام یا بخشی از سطح پایین را به پایان برسانید به شما این امکان را می دهد که با پول کمتر خانه بیشتری بسازید. زمین های شیب دار مزایای زیبایی شناختی زیادی نیز دارند. در جنگل، خانه ای که در یک شیب ساخته شده است ممکن است به این معنی باشد که پنجره های یک طرف نمای یک تاج جنگل را می گیرند و حس زندگی در یک خانه درختی را ارائه می دهند. در مکانیی دیگر یک شیب می‌تواند منظره‌ای عالی از کوه‌ها، دریاچه‌ها یا مراتع را برای ویلای شما فراهم کند.

مزایا و معایب ساختمان در شیب چیست؟

طرفداران

ساختمان در یک شیب امکان پیاده روی یا دیدبانی در سطح پایین تر را فراهم می کند. این یعنی روشنایی روز به جای تاریکی زیرزمینی زیرزمینی . اینکه بتوانید تمام یا بخشی از سطح پایین را به پایان برسانید به شما این امکان را می دهد که با پول کمتر خانه بیشتری بسازید.

زمین های شیب دار مزایای زیبایی شناختی زیادی نیز دارند. در یک جنگل، خانه ای که در یک شیب ساخته شده است ممکن است به این معنی باشد که پنجره های یک طرف نمای یک تاج جنگل را می گیرند و حس زندگی در یک خانه درختی را ارائه می دهند. در کشورهای بازتر، یک شیب می‌تواند منظره‌ای عالی از کوه‌ها، دریاچه‌ها یا مراتع را برای خانه شما فراهم کند.

منفی

شیب ها دو ایراد بالقوه دارند که می تواند باعث ایجاد ناراحتی برای سازنده و جیب شما شود: دسترسی و زهکشی. دسترسی به شیب های تند با تجهیزات سنگین مورد نیاز برای ساخت فونداسیون دشوار است. زمان مورد نیاز برای ساخت فونداسیون اغلب افزایش می یابد و ممکن است لازم باشد بتن را به فونداسیون پمپاژ کنید. این می تواند به معنای افزایش هزینه ها باشد.

سایت های شیب دار خانه نیز چالش های زهکشی دارند. اگر در بالای شیب بسازید، به احتمال زیاد با مشکلی مواجه نخواهید شد. اما اگر سایت شما در کنار شیب قرار دارد، باید به میزان آبی که می تواند به سمت خانه شما و پایه آن جریان یابد، توجه ویژه ای داشته باشید. قوانین ساختمانی مستلزم آن است که زمین بلافاصله در اطراف فونداسیون شما از آن شیب داشته باشد. این ممکن است به این معنی باشد که سازنده شما باید پایه‌ای ایجاد کند که تا حدی در سمت “سرازیری” قرار گیرد و خاک پر شده برای شیب کمی نسبت به خانه اضافه شود. این مرحله یک جنبه مثبت دارد: حفاری کمتر، و به اصطلاح خاک ضایعات حاصل از حفاری ممکن است به عنوان پر کننده استفاده شود.

آیا ساختمان در شیب گرانتر است؟ آیا هزینه های اضافی حفاری وجود خواهد داشت؟

پاسخ:

معمولاً ساختمان در یک شیب نسبت به ساختن در یک سایت در زمین هموار به خاکبرداری کمتری نیاز دارد. با این حال، اگر شیب تند باشد، بیل مکانیکی ممکن است برای دسترسی به آن، مقداری درجه بندی در اطراف انجام دهد. همچنین، شیب های تند ممکن است نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی تری داشته باشند که برای کار در زمین های ناهموار طراحی شده اند. شیب های تند ممکن است برای هدایت مجدد جریان آب و محافظت از فونداسیون شما نیاز به درجه بندی نهایی زیادی داشته باشند. این امر گهگاه به سازنده شما نیاز دارد که خاک را پر کند و پر کند، که می تواند هزینه فونداسیون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.