آیا باید ویلا بخرید یا بسازید؟

اکثر خریداران ویلا در نهایت زمان و انرژی زیادی را صرف جستجو یا طراحی “ویلا عالی” قبل از امضای هر گونه قرارداد یا تنظیم بودجه می کنند.

مکان، قیمت، روند بازار، مالیات بر دارایی، هزینه های انجمن مالکان ویلا و وضعیت ملک معمولاً در ویلا لحاظ می شود. همچنین، هر خریدار معمولاً یک لیست خواست دارد که شامل نیازهای خاص (چیزهایی که خریدار باید داشته باشد) و خواسته ها (ویژگی هایی که خریدار دوست دارد اما در صورت لزوم می تواند بدون آن انجام دهد) دارد.

در حالی که فرآیند خرید ویلا شامل چندین انتخاب مهم است، یکی از اولین تصمیماتی که خریداران باید بگیرند این است که آیا برای یک ویلا موجود خرید کنند یا یک ویلا جدید بسازند.

هر مسیری مزایا و معایب خود را دارد. در اینجا نگاهی به هر دو طرف است.

خرید ویلا

دو مزیت اصلی برای خرید یک ویلا موجود وجود دارد: راحتی و هزینه. هنگامی که از قبل توسط وام دهنده خود تأیید شدید  ، می توانید در اطراف خرید کنید، ویلا ای را انتخاب کنید و پیشنهادی ارائه دهید.

یک مشاور املاک واجد شرایط می تواند با کمک به شما در یافتن املاک مناسب، راهنمایی شما در مذاکرات و کمک به امور اداری، روند را ساده کند. پس از پذیرفته شدن پیشنهاد شما، بسته به شرایط، ممکن است بتوانید معامله را ببندید ، و سپس در عرض یک یا دو ماه وارد شوید.

اگرچه این فرآیند شامل مراحل متعددی است – مانند تامین مالی، مشاهده ویلا‌ها، ارائه پیشنهادات، بازرسی ویلا و بسته شدن – راحتی امکان نقل مکان فوری برای بسیاری از افراد به اندازه کافی قانع کننده است که یک ویلا موجود را به جای یک ساختمان انتخاب کنند.

برنامه ها و هزینه ها

نیاز به خرید ویلا آماده نقل مکان ممکن است مخصوصاً برای خریدارانی که دارای یک برنامه فشرده هستند، مانند کسانی که برای شغل جدید نقل مکان می کنند صادق باشد.

راحتی در مقابل سفارشی سازی

دلیل دیگری که ممکن است یک ویلا موجود گزینه بهتری باشد این است که می خواهید در یک محله خاص باشید – نزدیک محل کار، مدرسه، دوستان و/یا خانواده. همچنین احتمال دارد که ویلا دارای محوطه سازی بالغ باشد، بنابراین لازم نیست نگران راه اندازی یک چمن، کاشت درختچه ها و انتظار برای رشد درختان باشید. و اگر می خواهید در نزدیکی شهر زندگی کنید، بهترین شرط شما یک ویلا موجود خواهد بود زیرا بیشتر، اگر نگوییم تمام زمین، قبلاً روی آن ساخته شده است.

از طرف دیگر، مهم ترین عیب خرید یک ویلا موجود ممکن است این باشد که دقیقاً به آنچه می خواهید نخواهید رسید. ممکن است شما عاشق پلان طبقه نباشید و آرزو کنید که ای کاش نیمی از حمام در طبقه اول یک حمام کامل بود یا اینکه اتاق خواب دیگری در طبقه اصلی وجود داشت.

پیدا کردن ویلا ای که در شرایط عالی باشد ممکن است چالش برانگیز باشد، بنابراین اگر در حال خرید ویلا هستید، ممکن است لازم باشد هزینه های به روز رسانی یا بازسازی را در نظر بگیرید.

ساخت یک ویلا جدید به خریداران این امکان را می دهد که اقدامات صرفه جویی در انرژی را انجام دهند.

اگر در یک جدول زمانی خاص هستید، خرید ویلا در مقابل ساختن، معمولا انتخاب مطمئن تری است.

به ویژه ویلا های قدیمی ممکن است از نظر عملکردی منسوخ شده باشند و دیگر نیازهای اکثر خریداران را برآورده نکنند. به عنوان مثال، یک ویلا چهار خوابه زیبا ممکن است فقط یک حمام داشته باشد یا آشپزویلا ممکن است خیلی کوچک باشد و جایی برای گسترش نداشته باشد.

مگر اینکه ویلایی را پیدا کنید که دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید داشته باشد و در شرایط عالی باشد، باید پول بیشتری را برای بازسازی، تعمیرات، تزئینات و/یا محوطه‌سازی هزینه کنید. این هزینه های اضافی باید در قیمت کلی لحاظ شود، به خصوص هنگام انتخاب از بین املاک مختلف یا مقایسه هزینه ساخت ویلا خود.

مزایای ساخت ویلا جدید

ساختن یک ویلا جدید مانند خرید یک ویلا موجود آسانی ندارد. نه تنها باید زمین را پیدا کنید، که ممکن است در یک محله موجود نباشد، بلکه باید زمان پیدا کردن یک معمار یا سازنده را نیز در نظر بگیرید و هر عنصر از ساختار جدید را انتخاب کنید.

شما می توانید با همکاری با یک سازنده معتبر و داشتن یک قرارداد خوب، از افزایش خارج از پیش بینی هزینه ها و طولانی شدن مراحل ساخت را جلوگیری کنید.

مزیت بزرگ این است که شما به احتمال زیاد دقیقاً همان چیزی را که می خواهید به دست می آورید. برای بسیاری، این عامل به تنهایی کافی است تا خرید را بیشتر از خرید انتخاب کنند. با این حال، مزایای دیگری نیز وجود دارد، مانند توانایی ایجاد یک ویلا کارآمدتر که مطابق با قوانین و استانداردهای انرژی جدید برای گرمایش، تهویه، و سرمایش، به علاوه عایق کاری و فیلتر هوا باشد. بهره وری بهتر برای محیط زیست مفید است و می تواند در هزینه های شما در قبوض آب و برق هر ماه صرفه جویی کند.

برای محیط زیست و بازگرداندن سرمایه گذاری بهتر است

امتیاز دیگر؟ یک ویلا جدید ممکن است به معنای واقعی کلمه برای شما بهتر باشد. ویلا های قدیمی ممکن است حاوی آزبست، رنگ سرب یا قالب باشند. و می توان آن را با مواد خاصی ساخت که آن را برای محیط زیست بهتر می کند.

حتی اگر هزینه های اولیه ساختمان می تواند بالاتر باشد، ممکن است بازگرداندن سرمایه شما آسان تر باشد. برت می افزاید: “شما می توانید با فروش مجدد ویلا جدید خود سود قابل توجهی داشته باشید. ویلا جدیدتر معمولاً برای اکثر مردم جذاب تر از ویلا های قدیمی است.” علاوه بر این، یک ویلا جدید به تعمیرات کمتر و نگهداری کمتری نیاز دارد که می تواند در هزینه و زمان صرفه جویی کند. و همانطور که برت اشاره می کند، با یک ویلا جدید گارانتی خواهید داشت ، بنابراین حتی اگر مشکلی پیش بیاید، ممکن است باز هم تحت پوشش باشید.

صرف نظر از پول و ویژگی‌ها، ساختن ویلا می‌تواند به سطح رضایتی منجر شود که نمی‌توانید از طریق خرید ویلا موجود به آن دست یابید. برت می‌گوید: «یک احساس قطعی از یک ارتباط عاطفی برای زندگی در ویلا جدیدی که شما ایجاد کرده‌اید وجود دارد. بوی ویلا جدید، هیچ کس دیگری پا (یا حیوان خانگی) روی فرش شما نگذاشته است.

چالش های ساخت ویلا

بزرگترین اشکال برای ساخت ویلا هزینه های بالاتر و بازه زمانی طولانی تر است که هر دو می توانند در طول فرآیند ساخت ویلا افزایش پیدا کنند.

برای صرفه جویی در هزینه و زمان، ارتباط خوبی با سازنده خود داشته باشید و مطمئن شوید که از طراحی/مشخصات قبل از شروع ساخت راضی هستید. اگر نظر خود را در مورد رنگ میزهای گرانیتی پس از نصب آنها تغییر دهید، برای شما یا سازنده شما خوب نیست.

علاوه بر این، پیمانکار شما باید با شما همکاری کند تا به شما در کاهش هزینه ها کمک کند. جایگزینی مواد و وسایل مختلف می تواند صرفه جویی کند، بنابراین اگر هزینه ها نگران کننده هستند، از قبل بپرسید که آیا جایگزین ارزان تری وجود دارد یا خیر و به خاطر داشته باشید که هر چیز غیر معمول، مانند رنگ های سفارشی یا شکل تزئینی مواد، به احتمال زیاد هزینه بیشتری خواهد داشت.

یک برنامه زمانی ایجاد کنید و با سازنده خود در ارتباط باشید

برای اینکه طبق برنامه باقی بمانید، با سازنده خود برنامه ای برای رعایت برنامه ایجاد کنید و سعی کنید قراردادی داشته باشید که شامل مدت زمان ساخت و جلوگیری از مهلت های باز باشد. برت را پیشنهاد می کند.

اگر خارج از کشور هستید، باید مطمئن شوید که سازنده شما را در جریان پیشرفت‌ها قرار می‌دهد. «بپرسید آیا سازنده عکس‌های پیشرفت را به طور منظم ارائه می‌کند یا خیر و مشخص کنید که چه کسی نقطه تماس اصلی شما در طول فرآیند خواهد بود.

در پایان

حتی اگر مجموعه جستجوی ویلا خود را با یافتن ملک موجود کامل شروع کنید، ممکن است در نهایت تصمیم به ساخت و ساز بگیرید تا دقیقاً به آنچه می خواهید برسید. برعکس، ممکن است برای ساختن برنامه ریزی کنید و بعداً تصمیم بگیرید که ویلا موجود مناسب تر است. در هر صورت، کار با یک متخصص واجد شرایط و باتجربه – خواه یک مشاور املاک باشد یا یک پیمانکار عمومی – می تواند به اطمینان حاصل شود که روند تا حد امکان روان پیش می رود.