اهمیت مصالح سقف چیست؟

در ساخت روف گاردن انتخاب مصالح مناسب برای سقفی که بادوام است، عمر طولانی‌تری دارد، جذابیت خانه را افزایش می‌دهد، آن را از نظر انرژی کارآمدتر می‌کند، از آن در برابر عوامل مختلف جوی محافظت می‌کند و مهمتر از همه، متناسب با بودجه است.

4 عامل برای احداث  بام سبز

  1. مواد – هنگام بحث در مورد طراحی و ساخت بام سبز باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. هنگام انتخاب مواد برای سقف، مهم است که گیاهان بومی را انتخاب کنید که به طور طبیعی منطقه آب و هوای محلی را پر می کنند. این برای نگهداری آسان و میزان بقای بیشتر گیاهان بهترین است. رسانه های سقف باید طوری ترکیب شوند که دارای مشخصات کاربری و وزن خاصی باشند تا شانس موفقیت کارخانه افزایش یابد و از اضافه بار جلوگیری شود. مواد مورد استفاده با گیاهان مورد نظر و عمق خاک باغ اصلاح می شوند.
  2. آبیاری – آبیاری همچنین هنگام انتخاب گیاهان و طراحی استفاده از بام سبز مهم است. شاخ و برگ می تواند به سادگی یک تکه چمن یا به پیچیدگی یک منظره یا باغ باشد. بسته به پیچیدگی در طراحی، سقف های اکو را می توان به عنوان سینی فشرده، گسترده یا مدولار طبقه بندی کرد. بام‌های سبز فشرده از لایه خاک عمیق‌تری استفاده می‌کنند و اغلب دارای سیستم آبیاری هستند که برای مناظر گیاهان ریشه‌دار مانند درختان یا درختچه‌ها مناسب‌تر است. بام‌های سبز فشرده به دلیل طراحی‌های پیچیده، گران‌تر از سیستم‌های سینی مدولار و گسترده هستند. سقف‌های اکو گسترده و سیستم‌های سینی مدولار معمولاً شامل باغ نمی‌شوند و سیستم آبیاری کمی دارند یا اصلاً سیستم آبیاری ندارند، بنابراین با طراحی چشم‌انداز ساده، تعمیر و نگهداری پایینی دارند. هنگام تمایز سه تکنیک بام سبز، سیستم‌های سقف مدولار معمولاً کم‌پیچیده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه هستند در حالی که بام‌های سبز فشرده بهترین انتخاب هستند.
  3. مدیریت آب – انتخاب مواد ضد آب نیز برای موفقیت پروژه بام سبز بسیار مهم است. عایق رطوبتی باید به درستی با سیستم کنترل ریشه نصب شود. این مهم است زیرا دسترسی به این لایه ها پس از نصب مصالح باغ دشوار است. به دلیل فرآیند نصب چالش برانگیز، به شدت توصیه می شود که لایه ضد آب را قبل از نصب لایه روباره آزمایش کنید.
  4. نگهداری – در طول اولین فصل رشد، نگهداری معمولاً ماهانه با آبیاری هفتگی انجام می شود. هنگامی که پوشش گیاهی ایجاد شد، باغ فقط باید هر سه ماه یکبار بررسی شود. تمام اجزای یک روف گاردن نیز پس از رویدادهای آب و هوایی قابل توجه باید تحت نظارت قرار گیرند تا آسیب دیدگی بررسی شود. تعمیر و نگهداری از یک اکو سقف شامل بازرسی بصری سقف، وجین و بررسی رطوبت مناسب خاک و آبیاری است.